Kajaktur til mangrove junglen – dag 19

Jeg har prøvet at publicere de sidstes par dages posts, men det har ikke lykkedes mig at publicere dem. De er altså skrevet, så håber det lykkedes på et tidspunkt 🙂

Vi blev hentet 8.30 i dag, så vi tog bare lidt morgenmad hjemme og så var vi ellers klar

Venter på vores bil

En super flot busk ved vores resort reception. Den kunne være flot i haven derhjemme 🙂

Så kom Bilen som skulle køre os derop

Vi samlede 4 tyskeren op på vejen og så var vi klar til kajaktur 🙂

Vi kom over til dem som vi skulle sejle med og fik udleveret redningsveste. De talte dog meget lidt engelsk, så det var lidt svært at vide hvad der skulle ske…

Vi var lidt usikre på om vi selv måtte sejle eller om der kom en guide med. Vi ventede dog til at tyskerne var i vandet for at se hvad der skulle ske…så kom der også 2 thai mænd med i en kajak, så de skulle være vores guider. De talte dog ikke engelsk, så lidt svært at forstå dem til tider 😉

De viste os lidt krabber og andet forskelligt smådyr. Vi sejlede også ind på de mindre kanaler, det var helt klart det smukkeste end at sejle på den store flod. Ofte var vandet for lavt på de mindre floder, så vi måtte vende om og forsætte på den store flod. Efter noget tid kom vi til det område, hvor en del aber holder til. Tyskerne havde købt/ fået poser bananer med til aberne. Det er jeg glad for at vi ikke havde fået! For da vi nærmede os bredden, hoppede aberne simpelthen ud i vandet, svømmede hen til kajakkerne og op i dem. De var overalt på de tyskere, de kravlede rundt på dem og hev og flåde i alle deres ting! Det tror jeg ville have været alt for meget for vores børn ( og mig!) vi fik lidt frugt af guiderne. Det kunne vi så lægge på den yderste del af kajakken. Der kom aberne også over og hentede det. Dog var de slet ikke så vilde, som de var i tyskerens kajakker.

Laura synes det var meget sjovt. Emma var dog ikke helt overbevist. Aberne gjorde jo hendes ben og kjole beskidt, når de sådan hoppede rundt i båden. Så hun skældte dem lidt ud 🙂

Vi fik sagt farvel til aberne og sejlede videre. Nu var Lars og jeg ved at være noget trætte. Man sad seriøst røv dårligt i de kajakker og det var bare møg varmt. Så tror vi begge ønskede at turen snart sluttede….

En af guiderne kunne vist godt se at jeg var ved at gå død i at ro Laura og jeg, så han tilbød at komme over for at hjælpe. Det sagde jeg bestemt ikke nej tak til

Vi kom tilbage til broen hvor vi startede. Godt våde, beskidte og trætte og glade for at være ude af de kajakker. Men det var da en lidt sjov og anderledes oplevelse. De havde nogle åbne bure til forskellige slags fisk. Der kom de med lidt forskelligt slags madding og så kunne man prøve at give fiskene mad. Nogle af dem var dog kæmpe store, så dem skulle vi bestemt ikke prøve at fodre 😉

Der skulle være frokost med i vores tur. Men igen var der ingen der sagde noget eller gjorde tegn til at vi ville få mad….tyskerne fik en lækker anretning med vandmelon og ananas, men der kom ikke noget til os. Laura og Emma begyndte at være sultne, så til sidst spurgte jeg efter noget vandmelon til os….de så lidt mærkelige ud, men sagde de nok skulle komme med noget. En af tyskerne kom over og spurgte om vi havde bestilt frokost, det kunne vi jo kun bekræfte. Tyskerne havde nemlig ikke bestilt med mad, så de havde så fået vores frugt og spist den….

Vores mad kom så, og var ok. Ved ikke om Lars var helt så vild med den( det var kun fisk og skaldyr, og det er jo ikke Lars’s favorit ting) Emma var dog helt vilde med de blæksprutter der var i de stegte ris og ville have dem alle sammen. Det skulle helst være dem, hvor man kunne se alle benene og de små kopper på dem. Der er hun altså ret sej. Tror ikke hendes far ville have spist det 😉

Lige da vi skulle til at gå begyndte det at regne. Først var det bare en smule, men så tog det ellers til og vi blev alle godt gennemblødte. Vi kom tilbage på resortet, hvor det sørme også regnede. Men pigerne ville i poolen, det var jo ikke koldt…så Lars og jeg satte os ind under den pool pavillon der er, mens pigerne svømmede. Der var også tid til en lille is 🙂

Regnen stoppede og solen kom frem igen. Vi badede resten af dagen og Laura og Emma fik leget en masse med Nohr og hans storesøster. Vi fik sagt farvel til dem, da de skal rejse kl 5 i morgen tidlig. Vi kom i bad og fik gjort os klar til at gå ud og spise

Vi kom hen til restauranten hvor vi ville spise. Som sørme også lå på den fine strand 🙂

De her frugt shakes man kan få hernede, vil virkelig blive savnet. Dem er vi alle helt vilde med 🙂

Laura og Emma delte en frisk fisk, rød snapper og en portion kylling satay

Vi talte om at få en drink på vejen hjem. Men ingen af os kunne rumme mere, så vi valgte bare at gå hjem til vores lejlighed. I morgen er den sidste hele dag på Koh Lanta. Torsdag kl 11 bliver vi hentet i en taxi, da vi så tager til Bangkok for en sidste overnatning inden vi skal flyve hjem til dk….