Farvel Phuket og hej Koh Lanta – dag 11

Vores vækkeur ringede 7.30, da vi jo skulle forlade vores skønne pool villa og rejse mod Koh Lanta. Vi havde pakket det meste, så det var bare toiletsager og den slags der skulle pakkes i dag. Vi fik lavet morgenmad ud af de rester vi havde tilbage og fik liv i pigerne. Det var ikke så nemt, da de var noget trætte. De var jo faldet i søvn lidt sent i går aftes..

De sov så sødt 🙂

Da vi havde spist og havde pakket alt ned, kunne Laura og Emma se lidt fjernsyn inden vi blev hentet med en taxi kl 10.30

Det tager ca 1 time at kører op til rassada havn, hvor vi skal sejle fra.

I Thailand har de et lidt andet forhold til trafik sikkerhed end vi har i dk. Det er ikke unormalt at se en hel familie på samme scooter. Her så vi en mor med 2 mindre børn ( ca 2-3 år og så en lille en på ca 4 mdr) Den store pige sad i sidevognen på scooteren og moren holdt babyen med den ene arm, mens hun drønede afsted på hendes scotter

Vi kom til havnen og fandt ud af hvor vi skulle tjekke ind.

Da vi havde tjekket ind, var det tid til lidt snacks inden vi skulle sejle. Pigerne fik en kanel bolle hver og Lars og jeg en rigtig lækker frugt smoothies. Mums de var lækre 🙂

Da vi havde sejlet knap 30 min faldt begge børn i søvn….det må være larmen fra motoren og bølgerne som gjorde dem så trætte.

Inden de faldt i søvn 🙂

Da vi havde sejlet en time ankom vi til pi pi øerne. Der var nogle som skulle af og andre på. Vi forsatte mod Koh Lanta

Kl 14 sejlede vi ind til saladan pier og fik hurtig fat på en taxi som vi delte med en par engelske piger. Det tog ca 30 min at kører til vores resort.

Speedbåden vi havde sejlet med

Taxien blev godt pakket med alle vores ting -;)

Vi blev tjekket ind og fik en dejlig stor lejlighed med udsigt til den smukke strand og pool 🙂

vi besluttede os for at få lidt sent frokost. Kl var nu ca 15 og Lars og jeg havde ikke spist siden vores morgenmad, så vi var sultne 🙂

Der lå en restaurant/bar, the Big Bang bar lige ved siden af resortet. Der satte vi os ind.

Lars og jeg fik en curry ret hver med ris til og en øl. Pigerne delte en portion kylling nuggets med pomfritter og en stor flaske vand. Manden smagte virkeligt godt og vi havde jo den fineste hav udsigt.

Vi faldt i snak med Ejeren ‘Lek’. Han er en super venlig mand, som vist elsker at lave sjov med folk. Han ejer også sen massage biks som ligger ved siden af. Der tog han Laura og Emma med ind, så de kunne få lagt neglelak på fingerene. Det var noget de nød 🙂

I alt blev det 660 baht ( ca 144 kr) så et ganske billigt måltid 🙂 bestemt ikke sidste gang vi spiser der…

Efter maden trængte vi til at blive kølet ned, så vi skyndte os op og kom i badetøjet. Lars og Laura gik til poolen og Emma og jeg stranden. Lige uden for vores resort er der en del klipper i vandet. Men går man Max 5 min op af stranden, er der super fint og ingen klipper. Emma og jeg fik badet i havet og Emma fik samlet en masse sten/musling skaller i hendes spand.

Ca kl 18 satte Lars og jeg os op på Big Bang bar. Denne gang satte vi os dog direkte på stranden på nogle små måtter.

Vi havde den smukkeste udsigt til stranden og kunne kigge på pigerne som løb og legede på stranden….

dette er bare livet 🙂 vi bestilte 2 cocktails.

Jeg fik en pina colada. Det er ikke den bedste cocktail jeg har fået, men udsigten var så smuk at det ikke gjorde så meget…

jeg prøvede en caipirinha. Den var dog seriøst dårlig, så den fik Lars lov til at drikke 🙂 næste gang skal jeg vist bare bestille en øl eller en vandmelon shake. Dem er de nemlig rigtig gode til at lave 🙂

omkring kl 19 kom pigerne og var sultne, så vi forlod vores strand måtter og satte os op ved et bambus bord og stole som var placeret direkte på stranden.

Så vores fødder var godt begravet i sandet, mens vi nød vores aftensmad. Omkring kl 20 gik vi op, da Emma var ved at være træt. Vi skulle jo også have pakket alle vores ting ud…

I morgen står den på pool/strand og udforske området. Onsdag bliver vi hentet kl 08.30 da vi skal på snorkel tur til Koh Rock. En lille bitte ø 🙂

Nettet er virkelig dårlig her, så ved ikke hvor meget jeg kan få lov til at skrive. Det lykkedes mig vist heller ikke rigtig at ligge billeder op, så dem må i vist have til gode indtil jeg kommer på noget net, som fungere lidt bedre 😉