Veninde tur til Lubeck julemarked i December 2019

Så kom dagen hvor Tine og jeg skulle med pensionist bussen til Lübeck. Vi havde kun givet omkring 300 kr hver for en retur billet til Lübeck, så det var helt fint. Så havde vi ikke noget i mod at skulle dele bussen med en masse pensionister 😝

vi skulle tage bussen fra hovedbanen og det gik ganske nemt at finde den rigtige bus

Efter et par timer kom vi til Rødby hvor vi skulle tage færgen til Puttgarten

På færgen. Vi nåede lige at få en ganske fin solnedgang

Da vi ankom Lübeck valgte vi at gå ned til vores hotel. Der var kun omkring 2,4 km, så det var bare en fin lille gåtur. Efter vi havde siddet så mange timer i en bus, trængte vi til at få rørt os lidt.

Heldigvis er Tine noget bedre end jeg til at finde vej. Så vi kom hen til hotellet uden de store problemer 😜

Vores hyggelige hotel.

Vi smed bare vores kufferter ind på værelset og gik ud for at spise. Vi havde set en hyggelig restaurant ganske tæt på hotellet, så der valgte vi at gå hen.

Det var en fiske restaurant og rigtig hyggelig stemning. Både Tine og jeg er ret dårlige til Tysk, men det lykkedes os da at få bestilt en rødtunge og en laks. Maden var virkelig velsmagende og kan bestemt anbefales 🤗

Min rødtunge
Tines laks

Efter maden gik vi tilbage på hotellet og slappede af. Vi skal jo være frisk til den helt store juletur i morgen⛄️🎊🎅

Et billede af vores værelse. Lidt håndklæde kunst 😜

Efter en god nats stod vi op og spiste morgenmad på hotellet. Efter vores maver var godt fyldt op med røræg og morgenboller, begav vi os afsted mod julemarked. Det blæste lidt og småregnede lidt, men der skal mere til at slå vores julehumør ud 🎁🎅

Tine på vej over til julemarked

Lübeck er jo b.la kendt for deres marcipan, så det skulle vi prøve. Vi lagde vejen forbi cafe Niederegger, som jo laver den meget lækre Niederegger marcipan

En sød julemand bød en velkommen på vej ind i butikken/caféen
Uhhh de havde det vildeste udvalg af alle mulige lækkerier.
Meget flotte kager
Det er jo svært kun at vælge 1 stykke, når man bare har lyst til det hele 🤪

Vi kom op på caféen og fik valgte et stykke kage hver og en varm chokolade med flødeskum

Min lækre chokolade kage
Tine kunne ikke helt vente med at tage en bid. Hun fik en kage med det lækre Lübeck marcipan

Nu var vi godt mætte igen ( det tegner vist til at blive en tur fyldt med kalorier😜)

Tror Laura og Emma ville gå helt amok ved sådan en slik bod 😉
Tine fandt en fin lille kysseport……

Efter at have kigget lidt på de forskellige boder, var sulten begyndt at melde sig igen. Denne gang faldt valgte på en kartoffel pizza. Den kostede kun 5€ og var virkelig velsmagende, så whats not to like?🤷‍♀️

Lige før jeg har lyst til at tage tilbage til Lübeck for at smage sådan en igen🤗

Nu var vi lidt tørstige og kolde, så ledte efter noget varmt at drikke…

UMM varm julegløgg

Vi ville tilbage til hotellet og hvile os 1 time eller 2 inden vi skulle på marked igen om aftenen.

Vi skulle dog lige smage en berliner på vej tilbage til hotellet.

Et par timer senere…..efter en lille lur, var vi klar til at gå ud igen. Vi havde set en sushi restaurant på vejen tilbage til hotellet, som vi havde besluttet os for at spise på

Lækker tangsalat til forret
Tine fik en masse velsmagende forårsruller til forret
Lækreste sushi længe

Vi havde bestilt alt for meget sushi og endte faktisk med at levne et par stykker hver. Vi var bare så mættet at vi på ingen måde kunne klemme mere ned…men så var var vi klar til at indtage byen igen☺️

Julelysene er bare lidt finere, når det er mørkt

Så var det tid til at sige farvel til Lübeck og det fantastiske julemarked. Det har været så hyggeligt og det er bestemt ikke sidste vi besøger det. Men det var bestemt og så dejligt at komme hjem til familien igen. Pigerne blev meget glade for slik gaver ❤️❤️