Dag 12 – hygge i Ebeltoft

Vi startede med at tage ind til Ebeltoft by og se lidt på de fine gamle huse og gader…

Jeg så at det var muligt at forpagte en kro henover. Jeg kunne dog ikke få Lars med på ideen. Tror ellers at jeg ville være en god kro Mutter 😜😎

Jeg havde læst om at børn kunne lave deres egen slikkepind ved Mols bolsjer, så der gik vi hen….

Hyggelig gårdhave ved det gamle bolsjer kogeri

De havde også en lille kat, som pigerne fik talt lidt med

Desværre var det kun muligt at lave lakrids slikkepind i dag, og da Laura overhovedet ikke kan lide lakrids, valgte vi at gå igen. Vi gik op til den store bolsjer butik, som de havde længere oppe i byen.

Der gik pigerne 2 slikkepinde hver og 2 små bamser. Det gjorde lykke 😊

Vi havde hoppet i sommertøjet, da vejret var rigtig fint da vi forlod sommerhuset. Det begyndte dog at småregne lidt, så vi gik ind på det gamle rådhus. Der havde de et lille museum.

Man kunne høre de vers som de gamle vægtere sang. Det var meget sjovt

Vi kom også ned i det gamle fangehul. Piger ene var helt forfærdet over at der havde siddet fanger dernede og de ikke havde noget toilet papir, når de skulle på toilettet 😂🙈

De fik lov til at lege fangere

Oppe i dagslyset igen, fik vi kigget lidt mere på de hyggelige gader

Lars havde set en ny jakke han gerne ville have. Sørme om Laura ikke fik overtalt sin far til at købe hende et par nye sko. Hun var pavestolt over dem ❤️

Vi spiste frokost i sommerhuset i dag og spiste en masse lækker vandmelon bagefter 🤗

Vi har gratis adgang til Ebeltoft svømmehal via vores sommerhus. Så der ville vi tage hen efter frokost. Det viste sig dog at der var 2 svømmebassiner i Ebeltoft….vi havde kørt ned til den forkerte. Den var kun for feriebyen øers beboer, så vi kunne ikke engang betale for at få lov til at benytte den. Den anden svømmehal ( som vi havde gratis adgang til) havde kun åbent til kl 11 om fredagen…suk. Det var ikke sjovt at forklare pigerne at vi ikke kunne komme ud og svømme alligevel, så der var lige 10 min krise, men der var bare ikke noget at gøre ved det…

Vi havde set en legeplads nede ved havnen, så der valgte vi at køre ned i stedet

Vi gik en lille tur på havnen bagefter, hvor vi kom lidt tættere på fregatten af Jylland. Den er altså flot

Der var nogle lidt større friske drenge, som nød at hoppe i vandet ( det gjorde de hver dag hele sommeren ifølge den ens bedstefar) Laura og Emma synes det var meget sjovt at se dem lege, men også lidt ulækkert, da de lavede vandmandskamp!

Vi tog tilbage til sommerhuset og fik pakket det meste ned. Så tog vi ud og spiste. Vi valgte cafe moslund ved havnen, hvor man skulle kunne få meget lækre burgere

Vi fik en fint bord lige ved legetøjs hylden, så det var bare perfekt

Den lille muse familie som pigerne var helt vilde med

Lars fik en lækker drink (gin hass, som var lavet på Faxe kondi) den smagte altså godt 😜

Burgerne var rigtig gode, dog var pigerne ikke så vilde med deres. Tror de var lidt for specielle for dem

Cafeen/restaurant er ejet af et ægtepar, som driver stedet sammen. Henrik står i køkkenet, mens Pia tager sig af gæsterne. Der er virkelig en speciel stemning, og man føler sig virkelig velkommen som gæst. Vi fik en lille gratis gin drink efter maden..

Laura og Emma fik også en ( dog uden gin i😜)

Lige udenfor var der opstilling af gamle kanoner, dem fik Emma lige tjekket ud

En skøn ferie er ved at være slut…vi skal med færgen kl 11.30 i morgen. Tror jeg svare for os alle 4 at vi virkelig har nydt Ebeltoft og omegn. Bestemt ikke sidste gang vi har været her 🥰🥰🥰🥰