Dag 9 – Ree park

I dag skulle vi til Ree dyrepark. Jeg var der for ca 8 år siden med Tine, Mathias og Sofie, og husker den som en meget smuk park.

Det skulle have været overskyet ifølge DMI,men det vidste vejret i Ebeltoft altså ikke. Så der var fuld sol lige indtil vi skulle hjem fra parken. Så total heldige med vejret igen.

Igen var der næsten igen mennesker. I flere områder gik vi helt alene, så det føltes faktisk som om vi havde parken for os selv. Det må være en af fordelene ved at holde tidlig ferie. 🤗

En tam kat pigerne blev glade for

I abeland. De sov til middag, da vi var. Men vi fik da set den

Vi havde købt billet til både jeep safari og tog tur. Vi startede med en jeep tur, som gik ud over den ‘afrikanske savanne’. Der var utrolig nok overbooket lidt på det tidspunkt vi havde valgt, så Laura fik lov til at sidde foran sammen med chaufføren. Der kunne hun hjælpe ham med at finde de forskellige dyr på savannen. Det var hun meget stolt over, og havde helt sikkert det bedste udsigt.

Efter jeep safarien, var vi begyndte at blive sultne. Så vi fandt en fin legeplads, hvor der også var plads til at vi kunne spise.

Der var også fine grill muligheder ved legepladsen…

Tiger buret lå lige ved siden af legepladsen, og der var 4 søde tiger unger. De var så søde, og man fik lyst til at tage dem op og kramme dem( det ville Tiger mor nok ikke blive glad for 😬🙈)

Der var også klappegeder ved legepladsen. Dem fik vi også hilst på

Vi kom også over til tam æslerne. Dem kunne man strigle, og de nød vist virkelig at få en strigle tur ☺️

En nysgerrig struds, kom ret tæt på os 🙈men vi gik jo også rundt i dens ‘hus’. Her kunne man gå ind til strudserne 🤗

Nu var det blev tur til vores tog tur, hvor vi skulle ud over den nord amerikanske slette.

Der var også tid til lidt søster kærlighed på turen

Måske et nyt skilt til Lars’s skur 😂

Vi gik lidt rundt efter tog turen, men kort tid efter besluttede Emma sig for at hun ikke kunne gå mere. Der var vi heldigvis tætte på indgangen, så der kunne vi nemt låne en vogn af dem. Den nød Laura også at sidde i.

Så blev det tid til is pause igen😊

Man kunne overnatte ved savannen i telte. Det er lidt halv dyrt, men gad godt at prøve den engang…

Da vi gik forbi løverne blev der også holdt godt øje med os…

Vi mødte også en Bjørn, som Lars måtte lidt tæt på…😜🙈

Man kan også sejle med kano i Ree park. Der var dog lukket, da vi var der. Ved ikke om det var fordi det var lidt tæt på lukketid, eller om de først åbner lidt senere på sæsonen.

Vi fik også hilst på de søde grise

Lige da vi kom hjem til sommerhuset igen, åbnede himlen og der kom rigtig meget regn og lyn. Vi skulle ud og spise, men kunne ikke rigtig overskue at skulle ud i det vejr….heldigvis var det hurtig overstået, og vi kunne bevæge os ud uden at blive gennemblødte.

Vi valgte at spise på restaurant ‘mellem jyder’, som er Ebeltoft ældste restaurant. De server god gammeldags mad med et lille pift.

Vejret var fint da vi kom ud fra restauranten, så vi gik en lille aftentur i byen.

Der var en fin regnbue lige over vores hus, da vi kom hjem