Dag 8 – Sletterhage fyr

Vi startede med at spise morgenmad på vores terrasse, da vejret var dejligt mildt

Jeg havde igen lavet lidt læst lidt og havde stødt på sletterhagen fyr. Så det lød som en hyggelig tur, så efter at have smurt madpakke, kørte vi afsted. Det tog ca 30 min og turen var så smuk. Vi kom til fyret, som folk beskriver ved verdens ende. Sådan føles det også lidt, men det var så hyggeligt

Vi spiste vores madpakker ved siden af fyret

Efter vi havde spist, gik vi en tur op i fyret ( 20 kr pr voksen, børn gratis) der var et lille museum i bunden af fyret

På vej op i toppen af fyret…

Der blæste en del deroppe, så vi blev der ikke så længe. Men udsigten var fin😀

Bagefter gik vi en tur på stranden. Lars havde læst at man kunne finde en ko sten ( sten med hul igennem) og så aflevere den i iskiosken. Så kunne man bytte den for en slikpind. Så der gik strakt sport i af finde 2 ko sten…stolte piger da de havde fundet hver deres sten

Efter de havde afleveret stenen i isboden, fik de en slikkepind hver.

Tæt på fyret, lå en bunker fra 2.verdens krig. Den gik vi hen og kiggede på, mens pigerne fik leget lidt med vand og spand 🤗

efter vi havde slappet af lidt, besluttede vi os for at gå tysker ruten. Den startede næsten ved siden af fyret og var en tur på lidt over 4 km i Mols bjerge. Hvor er vi glade for at vi gik den tur. Der var så smukt. Så igen er man på de kanter, skal man ikke snyde sig selv for den tur. Var lidt nervøs for om Emma kunne klare turen, da det jo var noget bakket landskab vi gik i, og det var ret varmt. Der kom ikke meget vind ind, der hvor vi gik. Men hun klarede det så fint, og var et stort smil. Kun de sidste 5 min var lidt hårde for hende. Men så er det godt at vi havde et par kiks i tasken. Det hjælper altid på humøret, når man er ved at være træt 😊

Der kan man se tysker tårnet i horisonten.

Hvis man kigger godt efter, kan man se fyret vi kom fra.

Emma var kommet til at tisse på hendes trusser, da hun var på toilettet. Da vi ikke havde andre med, måtte hun gå uden. Det synes hun var ret sjovt, og brugte en del af tiden på at vise numsen frem. Er ret glad for at vi ikke mødte andre på den tur 😝😝😝😝🙈

Vi havde kun kørt ca 5 min i bilen, så sov begge piger. Man bliver dejlig træt af sådan en vandre tur 😎

Faren måtte også lige hvile sig lidt da vi kom hjem…

Leg på terrassen, hvor Laura fik malet på sten hun havde fundet

Hun fik lavet en spøgelses familie

Aftensmaden blev også nydt på terrassen

Der var også tid til at vi kunne nyde en gin efter maden, mens pigerne legede i haven