Dag 4 – South beach

Idag vågnede jeg kl 6.15, da pigerne vågnede. Så jeg havde endelig fået en hel nats søvn. Håber det jetlag er overstået, så jeg rigtig kan nyde vores ferie.

I dag ville vi tage en tur til South beach og nyde stranden og området der. Vi fandt ud af at der gik en gratis trolley ( en bus) til South beach. Bussen så rigtig fin ud og så var der aircondition på den, så det var bare perfekt 😁

Vi kom til South beach og der var en helt anderledes stemning end det område hvor vores hotel ligger. Der var butikker, restauranter og barer over det hele. Kvinder i små og store størrelser i nærmest ingen tøj. Mange af dem var faktisk stilet helt vildt ud, tror aldrig rigtig vi har set noget lignede før. Jeg turde ikke tage billeder af kvinderne, så her er et par billeder af området😆

Efter Lars havde fundet et par badetøfler, fandt vi ned til stranden. Den var helt anderledes end der hvor vi bor. Stranden var bred med hvidt sand og begrænset mængder af tang. Bølgerne var også meget mindre her, så nu kunne vi rent faktisk komme ud og bade. Det var noget vi alle nød. Det kostede dog $60 for 2 liggestole og en parasol, men vi skulle jo have et par gode stole og lidt skygge, så vi måtte bare betale for det

Efter Emma havde sovet lur og vi alle havde badet færdig, gik vi en tur forbi ocean drive, hvor vi så de fine deco huse og talrige barer, hvor folk nød de vildeste cocktails. Det var dog ikke lige egnet for mindre børn, så vi nøjes med at kigge på

Vi tog en drink på en lidt mere stille bar, før turen gik tilbage til vores hotel

vi tog den gratis trolley bus tilbage til hotellet og skyndte os i bad. Der måtte både Lars og jeg indse at vi ikke helt kunne tåle solen i Florida. På trods af solcreme, havde vi begge fået for meget sol, så vi må vist beholde lidt tøj på, de næste par dage.

Da vi alle havde været i bad og fået rent tøj på, tog vi en bus til north beach, hvor vi ville finde en restaurant. Der var kl omkring 20, så vores piger er bare seje, at de sådan finder sig i at spise aftensmad så sent. Vi fandt en argentinsk restaurant, hvor Lars og jeg fik den lækreste steak og flaske rødvin. Vi var tilbage omkring kl 21.:0 på hotellet. Der var pigerne meget nemme at putte 😊 i morgen forlader vi Miami for at kører til Key West